[Lista ArNOG] Rendimiento Facebook

Guilherme Ganascim gganascim en gmail.com
Mar Oct 10 09:44:46 ART 2017

Hola gente,

¿Usted tiene CDN de Facebook (FNA) en sus redes? ¿O sólo toma a través de
Transito IP?

En Brasil tuvimos problemas con ellos, sigue un itinerario para abrir
Ticket en el NOC de ellos:

AS:
CIDR:

Ip simple test:

1. DNS servers/ resolvers you are using to resolve www.facebook.com

2. DNS resolution captures for www.facebook.com

3. Trace captures for www.facebook.com with the source IP of affected
network.

4. Networks/ prefixes/ AS# that are experiencing this issue.

5. Is this Intermittent issue? Any particular time intervals?

6. Any of your IPs in your network, that we can use to do some tests from
our network?

Enviar a e-mail: noc en fb.com

Gracias

--